Ostrý fazolový salát inspirovaný mexikem s rajčaty vajíčkem a avokádem

Večerní Karviná, zamkli jsme knihovnu a vracím se domů. Ačkoli ještě před pár dny byla třeskutá zima, dneska jde ve vzduchu cítit jaro. Oteplilo se. Užívám si to. Kolem mě projede puboš s kšiltovkou naopak. Ovane mě puberta. Jakoby uhrovitá/rebelská léta byla včera ale zároveň neuvěřitelně daleko. Pousměju se a pokračuju. Blíží se smažka. Vytahuju ruky z kapes a prokřupávám prsty. Pochybná existence kolem mě provrávorá nabourá do přímo do popelnic, zvedne se a pokračuje opačným směrem. 
Míjím muže s kravatou, vyskočil z auta a důležitě předává instrukce na zítřejší schůzku. Podíváme se na sebe a jen tak mimoděk usmějeme. Oba jinde a zároveň tady. Pokračuju kolem dětského hřiště. Dvě děvčata se houpají jako o závod a povídají si. Opravdu se blíží jaro. Ještě pár dní a budou Velikonoce. Dnešní cestička k domovu je příjemnou procházkou. 
A přesně tak svěží a příjemný je fazolový salát. Vyzkoušejte ho. Fakt jo. Pálivý přeci může být jen tak jak si ho samy uděláme. Navíc je to způsob jak do chlapů a dětí natlačit trochu zeleniny. Krom rajčat se v krutopřísně vostrým salátu pro pořádný chlapáky ztratí přeci i trocha jemně nakrájené papriky nebo okurky :-)



Ostrý salát inspirovaný mexikem s rajčaty vajíčkem a avokádem

Suroviny na 2 porce
konzerva fazolí (ano poctivá hopsodyňka si fazolky odmočí a uvaří, já byla nepoctivá), asi 8 cherry rajčátek, malá cibulka (ideálně červená), 1 zralé avokádo (dobrovolné ale vřele doporučené), cayneský pepř, sweetchilli omáčka, citron, sůl, dvě vajíčka, medvědí česnek (taky volitelné)

Postup:
Dala jsem vařit vajíčka a rozkrájela. Oloupala je. Fazole jsem zcedila a propláchla. Avokádo jsem rozřízla, vyndala pecku, oloupala a nakrájela na kostičky. Rajčátka jsem rozporcovala na kousky. Očištěnou cibulku na proužky. Medvědí česnek na plátky. 
Všechno jsem přemístila do misky a promíchala spolu s cayenským pepřem, sweet chilli omáčkou, solí a několik kapkami citronu.


Komentáře

Oblíbené příspěvky