Hovězí portobello burger s hořčičným dresinkem, rukolou, medvědím česnekem a zeleninou

Portobello burgery jsou v kurzu! Mají hned dvě verze. V té jedné, kytkožoutské, uděláte z obřího klouboučku houby maso. V té druhé, masožroutské, je kloubouček hřibu houskou. Moderní verze hamburgeru mě zajímala už dlouhou dobu. Jenže mě nikdy nezajímala natolik, abych cvakla v restauraci 250,- Kč nebo si v Tesco koupila dva byť větší kloboučky žampionu za 50Kč. Pak ale přišel den, kdy jsem si byla nakoupit. Vlítla jsem do Tesca, jestli náhodou nemají levnější brokolici a neměli. Pod Portobello kloboučky ale byla nalepená sleva 50% čili houba byla za 25,- Kč, proběhlo ohledání případných vad, za které by se nemusel stydět ani Hercuile Poirot. Po zjištění, že je všechno v pořádku jsem si to štrádovala domů s písní na rtu a vidinou chutného oběda. V myšlenkách jsem si skládala chutě a těšila se. Oprávněně. Portobello burger nezklamal. Není to žádná láce, ale jako sváteční oběd - hell yeah!




Hovězí portobello burger s hořčičným dresinkem, rukolou medvědím česnekem a zeleninou


Suroviny:
Dva obří portobello steaky, sůl, pepř

150 g mletého hovězího masa (máte-li ty možnosti, nechte si namlít), koření paprika, sůl, cayenský pepř (chilli), uzený tučný sýr

plátek uzeného sýru

Zakysaná smetana, karí koření, trocha mléka, sůl

rajčata, rucolla, okurka

medvědí česnek, sůl, pepř, zakysaná smetana



Postup:
Zakysanou smetanu jsem promíchala s kořením, solí a podle potřeby naředila. Připravila jsem si zeleninu.

Uzený sýr jsem nastrouhala a smíchala s mletým masem a kořením. Z připraveného masa jsem vyrobila karbanátek a dala ho grilovat do trouby. Pokud bych neměla svůj grill v troubě, orestovala bych maso na pánvi.

Medvědí česnek jsem pokrájela a nechala lehnout, poté sundala z ohně osolila, opepřila a vmíchala malou lžičku zakysané smetany.

U hub jsem vytrhla nožičky, omyla, osušila, dala na palačinkovou pánev a restovala na másle, občas bylo třeba trošičku přitlačit a hlídat a otáčet.

Jakmile bylo hotovo, poskládala jsem si ze surovin hamburger. Jeden klobouček, medvědí česnek, maso, sýr, rukola, zelenina, zakapat dresinkem, další klobouček, na talíř. Rychle cvaknou a hurá ke stolu a za Harvíčkem /prasopes/:-)

Doporučuju zaměřit se na spokojeně, škodolibě provinilý výraz našeho malého prasopsa. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky