11. 5. 2016

Svěží hráškový krém s mátou a jinými bylinkami

Mohla jsem být tak v prváku nebo druháku na střední. Bylo jaro, všude všechno kvetlo a já vyrazila v krásný den za kamarádkou do Dětmarovic. Vedlejší vesnice. Připojil se k nám její kamarád Patrik. Toho dne jsme si padli do oka. Netrvalo dlouho a my dva společně začali randit. Scházeli jsme se tu ve městě, tu u splavu řeky, u rybníků... Pamatuju si, jak mě odprovází na kole domů, zastavíme se u zahradnictví. Dlouho, předlouho na sebe koukáme až pak se setkají naše rty v jedné z prvních pus našich životů. Jindy zase sedíme u splavu, povídáme si a znovu se setkají naše rty ve sladkém políbení. Pořád je jaro a nad námi voní šeříky. Ve škole zdobím sešit srdíčky, v nichž je napsáno Patrik. Po několika měsících láska skončí. Průběžně se ale co dva, tři roky společně potkáme a v přátelském duchu si popovídáme. Jednoho dne, to je mi už tak 22 přijede na návštěvu. Tentokrát se přidá moje kamarádka a přinese víno. Patrik přijel autem, proto veškeré víno zůstane na nás.

Kamarádka vypije většinu vína a tak se společensky unaví. Když ji bezpečně dopravíme domů zůstanu lehce ovíněná sedět na sedadle spolujezdce vedle Patrika. Ani jednomu se nechce pryč. Mlčíme. Až pak se na sebe podíváme a je to jako tenkrát. Dva mladí lidé lačnící po polibku s obavami, jak na to zareaguje ten druhý. Jemně mi odhrne pramínek vlasů z krku. Tajný kód, který na mě vždycky funguje. Rty se znovu setkají, mým tělem projede vzrušení, plně se oddám. Naše duše se vpíjejí. Neexistuje čas, neexistuje prostor. Jsme  jenom my dva a já právě dostávám polibek, na který nezapomenu.

Přesně takový je hráškový krém s mátou. Je sladce nevinný jako první polibky a nezapomenutelný, jako ten nejvíce vzrušující polibek našeho života. Proto utíkejte k plotně a hýčkejte svoje chuťové buňky. Polévka je bezlepková, beznámahová, rychlá a když použijete jiný tuk tak i kytkožroutská :-)




Svěží hráškový krém s mátou a jinými bylinkami

Suroviny na 2 porce
asi 4 jarní cibulky, půl balení mraženého hrášku (kdo má čerstvý, je king), 2 menší stroužky česneku, máslo, pažitka, voda, sůl, pepř, máta, pažitka a pokud náhodou máte, tak teragon


Postup:
Jarní cibulku jsem pokrájela, orestovala na másle, zalila vodou a nechala vařit dokud nezměkla.
V mezičase jsem si pokrájela bylinky. Každému podle chuti, ale máta polévce vyloženě sluší, proto bych nešetřila.
Když byly cibulky uvařené, přilila jsem do hrnce ještě trochu vody, přidala bylinky, hrášek a všechno nechala krátce (maximálně pak 5 minut povařit).
Jakmile byl hrášek ohřátý a lehoučce povařený, chopila jsem ponorného mixéru a dokonala své dílo pomocí divokého mixování.
Polévka je skvělá s lžící zakysané smetany.

2 komentáře:

  1. Nádherně napsáno! Myslím, že se mně na věky vytvořilo spojení Ruměnka-Patrik-polibek k hrášku :)
    A budu tajně doufat v pokračování...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Ta polévka je stejně sladká :-)

      Vymazat