20. 6. 2016

Thajská mrkvová polévka

Vyšlete své chuťové buňky na pikantně lahodný výlet do Thajska! Pečením se mrkev posunete o úroveň výše a snáze pak rozehraje symfonii exotiky. Veškeré suroviny jsou na dosah ruky v každém větším městě, tak neváhejte a dejte si pauzu od všednosti dní.





Thajská mrkvová polévka

Suroviny:
4 porce
0,5kg mrkve, 1 oranžová/žlutá paprika, 2 stroužky česneku, 1 lžíce olivového oleje, 2 šalotky (nemusí být), kokosové mléko, zázvor, karí prášek, citron, sůl, chilli

Postup:
Mrkev jsem očistila a nakrájela na kolečka, z papriky jsem vyndala semínka a nakrájela ji na kousky, šalotky jsem oloupala a nakrájela, česnek jsem taky oloupala a nakrájela na proužky.

Mrkev s paprikou, česnekem, šalotkou, zalila olivovým olejem, osolila, promíchala a pekla ve vyhřáté troubě na 180°C zhruba 30 minut.

Jakmile byla zelenina upečená, v hrnci jsem rozehřála trochu oleje, přidala karí, chilli, zeleninu, zalila vodou a povařila. Ke konci vaření jsem přidala kokosové mléko.


1 komentář: