Moje zkušenost s izraelským systémem Krav Maga

Můj drahý internetový deníčku,
už je to něco přes rock, co jsem se dala na Krav Maga. Bolí mě v krku, tak jsem si uvařila svoje oblíbené fairtrade kafe, čaj od Míši (dík, je moc dobrý!) a rozhodla pro rekapitulaci.

Už dříve jsem o Krav Maga psala příspěvek je zde: http://rumenkarulandska.blogspot.cz/2015/09/krav-maga-ja.html

Navštěvuji klub Krav Maga Havířov a Karviná, s jinými kluby zkušenost nemám, proto se moje rekapitulace týkat pouze tohoto klubu a bude stejně individuální, jako je každá zkušenost.




Krav Maga je zjednodušeně sebeobrana, což je důvod, proč jsem si ji vybrala. Bojovat se totiž učíme, abychom nemuseli. Stejně, jako se učíme různé chvaty, učíme si i předcházet konfliktům. Pracuje se se psychikou, kondicí, utužováním, poznáváme tělo. Podobně to mají i kontaktní sporty. Propadat stereotypu o agresorech není na místě. Z vlastní zkušenosti bych viděla více agresivity v humanitní oblasti. To už je ale několik jiných příběhů.



Za ten rock+, co se KM věnuju, jsem:
a) poznala víc sama sebe
- během tréningu, jsme se věnovali různým technikám, dostávala jsem se do nových situací a učila se je zvládat. Nejsilnější zážitek byl, když jsme měli náročný tréning, už moc dlouho jsme běhali, dělali kliky, běhali, dělali kliky, plazili se a já byla vyčerpaná. Začínalo toho být na mě moc. Šoupali jsme sebou po zádech a ve mě se něco změnilo, začala jsem si tiše zpívat Imagine od Johna Lennona. Dosáhla jsem formy vnitřního klidu, domů jsem odcházela uvolněná, veselá s uvolňujícím se endorfinem. Snažím se předat zkušenost, která je nepředatelná, ale od toho dne se cítím tak nějak mírumilovněji a klidněji.

b) poznala skvělé lidi, se kterými se ráda znovu setkávám. Zasmějeme se spolu = zaklikujeme si a během soustředění vytvoříme pěvecký oddíl, kterému patří celá Lomná (vesnice), zážitků je na milion, ve chvíli, kdy svou rekapitulaci píšu se usmívám a těším na další zážitky.

c) poznala více své tělo a možnosti
- kontaktní sport funguje na kontakt, různé páky, navolňování (...)

d) našla v sobě více ženskosti
- jsou chvaty a způsoby, jak křehké děvče může skolit obra, ale přeci jen my ženy jsme slabší pohlaví, opravdu ano.

e) zlepšila si kondici

f) zhubla

___



Víš, internetový deníčku, často dostávám různé otázky. Někdy si připadám, jako bych měla chodit na hodiny nejhorší válečné vřavy mezi bandu agresivních monster s hakenkreutzem na zádech a sama šlehat plameny hodné draka. Druhou verzí bývá snaha odhalit ve mě zoufalku, co se chodí natřásat před muži nebo je pobít do posledního.




Už jsem si zvykla. Mohla bych neúnavně vysvětlovat, že na KM chodí sice vojáci v záloze, instruktoři juda (mimochodem oba jsou fajn sympaťáci) ale taky i maminky od rodin, lékaři, sestřičky, ošetřovatelky, instalatéři, milovnice zvířat. Někdy jsou ty tréningy fyzicky náročné, ale náročné jsou hodiny jumpingu. Někdy to bolí, ale nemlátíme se tam hlava nehlava. Vždycky můžu stopnout techniku zaklepáním.

No a pokud si někdo myslí, že na tréningy chodím jenom kvůli chlapům, pak to má pro mě vypovídající hodnotu. Ono totiž to, jak soudíme vychází z naší hlavy. Toho, na co myslíme. Jestliže dotyčná/dotyčný má problém s promiskuitou, strachem nebo vnitřní křivdu, pak to není můj problém. Já si jdu zacvičit. A ještě hodně krát půjdu. Radime, těš se!

Odkazy:
http://kravmaga-havirov.cz/
https://www.facebook.com/groups/325048344241001/?fref=ts
https://www.facebook.com/Krav-Maga-Karvin%C3%A1-276719672666872/?fref=ts
http://rumenkarulandska.blogspot.cz/2015/09/krav-maga-ja.html
Foto: http://www.fotonamiru.cz/index.php?id=kontakt

Komentáře

Oblíbené příspěvky