Osvěžující cuketový krém s citronem a mátou

Vyslovila jsem přání a bylo mi splněno. Přála jsem si domácí cukety. Dostala jsem zásobu, s níž bych si mohla z fleku otevřít cuketárnu. Co kus, to  ultra obří kyj.  Ze zkušenosti už vím, že je skvělá cuketa na pizze, jako salát, grilovaná zelenina, cuketovo rajčatovou polévku s kurkumou taky mám ráda, cuketu davám i do svých proslulých quesadil... Chtěla jsem ale něco nového. A pak jsem zkusila ověžující cuketový krém s citronem a mátou. Jemná chuť krému už sama o sobě stačí, aby se stala pohlazením po duši v sychravých dnech letošního léta, osvěžující citron a máta vaše chuťové pohárky roztančí ve slunečné náladě, která vás navnadí na karibskou vlnu, ať už jste zavřeni v tovární hale nebo kanceláři. Postavte se čelem přebytku cuket a vychutnávejte si svůj život, stejně jako jsem si jej vychutnala já. :-)



Osvěžující cuketový krém s citronem a mátou

Suroviny
cuketa, citron, máta, olivový olej, máslo, jarní cibulka, sůl, pepř, voda

Postup:
cuketu jsem nakrájela na tenké proužky, cibulku na kolečka. Vylezla jsem ven a natrhala mátu na bylinkové zahrádce.
V pánvi jsem rozpustila máslo spolu s olivovým olejem.  Na tuku jsem zarestovala cibuli, přidala cuketu a míchala, dokud cuketa nezměkla a lehce nezhnědla.
Cuketu jsem zalila vodou, zakápla citronem a přidala mátu. Polévku jsem nechala povařit zhruba 20 minut. Potom jsem se chopila tyčového mixéru a podle potřeby osolila, ocitronila nebo opepřila.

Lahodnou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky