Pikantní dýňové chilli

Dopřejte si delikátní chuťový zážitek v dýňové sezóně. Lahodná je už jen příprava dýňového pyré, které se dá použít jako skvělý polotovar na polívku, do bramborové kaše, muffinů, na jednohubky... Já si ale jen labužnicky při ujídání beru kousíček po kousíčku, lehce jej nasoluji a dopřávám si chuťové blaho. Nešiďte ani vy samy sebe. Život je krátký a dýňové chilli je určitě jedno z jídel, které musíte vyzkoušet. Chilli ocení i jistě i mužné polovičky, protože tohle pekelně ostré jídlo se hodí i pro ty největší chlapáky. 


Dýňové chilli

Suroviny orientačně pro 4 lidi:
cibule, červená paprika, česnek, mleté maso (používám hovězí na 4 porce zhruba půlkilovku), římský kmín, sušený česnek, oregano, chilli, konzerva rajčat, konzerva fazolí v rajčatové omáčce (fajnšmekři si samozřejmě fazole poctivě připraví), dýňové pyré, sůl, pepř, zakysaná smetana, cibule

Postup:

Dýňové pyré:
Prvně si zapnu troubu na funkci grill 190 °C. Moje trouba je stařičká lemřička, proto se řiďte vlastními zkušenostmi. Nemáte-li funkci grill, pečte normálně. 
Pak nakrájím dýni na kousky podle oka, zaleju olivovým olejem, promíchám a peču.
Jakmile je dýně upečená, rozmixuji ji, čímž dostanu dýňové pyré, které v ledničce vydrží zhruba 3 dny, během nichž se dá využít na zahušťování nebo vaření do jídel výše zmíněných. Pyré se dá použít i jako polívka, ohřejete, rozředíte, dochutíte a za necelých 10 minut je jídlo na stole.


Chilli:
Na rozpálené pánvi s olivovým olejem jsem orestovala najemno pokrájenou cibuli s na drobné kostičky pokrájenou paprikou. Přidala jsem maso, které jsem restovala, dokud se nerozdělilo a nepřestalo být červené (růžové).  Poté do pánve putovalo koření, míchačka, konzervy, míchačka, voda, míchačka. Následně jsem celou směs asi půl hodiny vařila. Ve finále jsem ještě chilli rozředila vodou, přidala dýňové pyré, dochutila podle potřeby, ještě chvilku (asi 5 minut povařila) a podávala se zakysačkou a cibulkou.

Dobrou chuť! 

Komentáře

  1. Dneska konecne uvareno...sice bez chilli, kvuli detem, ale i tak perfektni :) dekuji za receptik ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky