14. 10. 2016

Motivace vyběhnout

Často dostávám otázky, jak to dělám, že se dokážu skoro každý den zmobilizovat a vyběhnout. Jednoduše! Ještě se těším, jako malá Adélka na kolotoče! Samozřejmě, někdy se běhá lépe, někdy hůře... Většinou se ale opravdu těším.
Následující řádky jsou pouze osobní zkušeností, vhodnost běhání konzultujte se svým lékařem nebo kvalifikovaným, ověřeným a zkušeným trenérem. 


Běhám přenádhernou trasou! :-)


1) Spoluběžec, spoluběžkyně 
Sparing je nejlepší motivace. Zvláště pak, pokud má člověk štěstí na úžasného sparinga. Na nalezení sparinga stačí sednou k facebooku, přidat se do nějaké lokální skupiny a večer běháte :-)


2) Powersongy 
Jenom slyším některou písničku a už to se mnou cuká. Nejenom cuká. Prásknu na sebe jednu věc: Během běhu si občas zpívám a krutě užívám písničky (samozřejmě se rozhlídnu, jestli někdo nevenčí/neběží/nebruslí/nejede kolem)

3) Psychika
Když jsem rozezlená až do morku kosti, když mi už hrabe, když je toho na mě moc, když mám zlé svědomí ze svého obžerství, pak rychle nazuju běžecké botky a klušu. Jako o závod před zešílením, před vlastním strachem, před leností. Pokaždé uteču a vrátím se nabitá, vybitá s uvolňujícím endorfinem.

4) Sociální odpovědnost
Mám ráda sport, ráda jím zdravě. Pohybuji se mezi aktivními lidmi. Určitá kondice je u mě chápaná jako standart. Pocit odpovědnosti a tlaku, který spíš bude v mojí hlavě, mě už nejednou vyhnal ven. Chci se vyrovnat, předběhnout, chci stačit = musím makat. 
V každém okruhu je něco podobného. Můj kamarád zase pořád scanuje internetová periodika, aby měl všeobecný přehled, protože v jeho okolí se tohle očekává. Naštěstí taky nějaký přehled mám, tak se občas chytnu :-)

5) Problematická partie
Zahálkou a poflakováním na gauči ten sixpack nevytvořím! Spíš se zase vrátím k obezitě. No a to se mi moc nechce. Občas mě vyžene i ten pohled na vlastní špek. A že ten pohled na vlastní špek je pekelný motivátor. :-)


Krásně během běhu II aneb až jsem se musela zastavit!


Ať už mě vyhání cokoli, tak hlavně je třeba říct, že běhání je boží. Stačí jen se vykopat z tepla domova. Se mnou to zase jednou cuká, takže vypínám PC, převlíkám se a běžím, protože se mi chce! Vypněte i vy PC a vyběhněte! Zvedněte tu prdel a makejte! Neznáš booooooolest! 

6 komentářů:

  1. Výborně napsaný příspěvek, kterýžto mě zaujal, pobavil a snad by mně i dostatečně namotivoval,kdybych ovšem nebyla toho času zachumlaná v županu před žhnoucím krbem a borůvkovým míšou v ruce...tak snad jindy a opět spolu, Adélko !!:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Výborně napsaný příspěvek, kterýžto mě zaujal, pobavil a snad by mně i dostatečně namotivoval,kdybych ovšem nebyla toho času zachumlaná v županu před žhnoucím krbem a borůvkovým míšou v ruce...tak snad jindy a opět spolu, Adélko !!:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Doporučil bych další zajímavý článek přímo od běžeckého trenéra Pavla Nováka - Sport a vnitřní štěstí - http://blog.mujbeh.cz/sport-a-vnitrni-stesti/

    OdpovědětVymazat
  4. Zdraví, tak se koukám jak Ostrava běhá a nějak mě to začíná chytat. Nikdy předtím jsem pořádně nedělal žádný sport a rád bych začal. Boty už mám, teď hledám nějakého partnera na běhání abych s tím hned neseknul. Můžete mi někdo poradit kde to žije a kde mám šanci sehnat někoho k sobě na běh?
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se na shánění sparingu osvědčil facebook. V minulém týdnu jsme založili skupinu Antigaučing Karviná, tam se domluvíte :-). Vlastní běžeckou skupinu má i Havířov, pokud se i nepletu Těšín a tuším skupinu Rungo Ostrava.

      Vymazat