9. 11. 2016

Křupavé domácí müsli podle Silvy

Kdyby Silva nepřinesla balíček s vzorně nadepsaným jménem Adélka, nikdy by mě nenapadlo, jak může být pečené domácí müsli lahodné, sytivé a zdravé! Abych to vysvětlila: kupované musli mám v kategorii "zdravě tvářící se junkfood" = nejím/neexistuje. Při studiu výživových hodnot na obalu jsem došla k názoru, že je dietnější a chutnější si dát krásně nadýchaný croisant, kus koláče... Jenže pak se objevila Silva s domácím müsli. Byla jsem neuvěřitelně nadšená a za dva dny už stála u kuchyňské linky a pekla! Kdybych tušila, jak je domácí müsli jednoduché, nikdy jsem si nekoupila v obchodě... 



Křupavé domácí müsli podle Silvy

Suroviny:
0,5 kg ovesných vloček, chia semínka, lněná semínka, sušené ovoce a oříšky podle preferencí, koření podle preferencí, agávový sirup

Postup:
Semínka jsem půl na půl nasypala do velkého hrníčku (0,25l) a zalila horkou vodou.
Velký plech a malý pekáček jsem vyložila pečícím papírem. 
Do velké misky jsem si odvážila ovesné vločky, nasypala skořici, cayenský pepř, kokos, slunečnicová semínka, cardamom, goji, dýňová semínka. Co bylo doma, to se počítalo. 
Troubu jsem předehřála na 150°C - funkce horkovzduch.
Obsah misky jsem zalila agávovým sirupem. Agávový sirup je důležitý, protože dodá müsli ovocnou sladkost. Povznese snídani o úroveň nahoru. 
K oříškům a vločkám jsem přidala nabobtnaná semínka, promíchala a podle potřeby dochutila.
Důležité je, aby vznikla celistvější drobénka. 
Připravenou směs jsem přendala na plech a šoupla do trouby. Během pečení jsem mysli průběžně otáčela a převracela, aby se mi nepřipeklo. V posledních deseti minutách jsem přidala k horkovzduchu grill, abych podpořila křupavost. 

Tip:
Super je i mysli s kakaem nebo zakapaná pomerančem. Funguje i perníkové koření. 

Žádné komentáře:

Okomentovat