24. 11. 2016

Krůtí čína

Dnešní příspěvek je lepší číst v sedě. Na pevné židličce s opěradlem. Dokážu si totiž představit mnoho překvapení. Mi totiž zachutnala Čína! Dokonce tak, že jsem si ji musela uvařit. Vím, jídlo jako je Čína neexistuje. Čína je obrovská země s pestrou škálou gastronomie, existuje sečuánská kuchyně a mnoho dalších. Jenže pro mě mají české mutace jisté kouzlo. Miluji francouzské brambory, chutná mi rizoto.  Asi stárnu. Asi měknu. Jenže já si opravdu myslím, že pokud se použijí kvalitní suroviny a jídlo udělá s rozumem, pak může být i klasika chutná. 



Krůtí Čína
Soupis ingrediencí je orientační. U zeleniny jsem vycházela z pravidla - čím víc zeleniny, tím líp. 
Krůtí medailonky jsou levnější, než prso. Umeocet a sezamový olej k dostání ve zdravé výživě. 
Složení kořenících směsí (pro inspiraci, čím ochutit marinádu):
Čína:
paprika, pískavice, bazalka, muškátový ořech, kurkuma, celer, sůl

Červená Čína:
paprika, zázvor, pepř, sůl, koriandr, cibule, cukr

Koření pěti vůní:
badyán, fenykl, skořice, hřebíček, bílý pepř

Suroviny:
Na marinádu:
Krůtí medailonky, vajíčko, zázvor, koření pěti vůní, sůl, cayenský pepř, umeocet (volitelné), sojovou omáčku, sezamový (slunečnicový) olej.

Na vaření
mrkev, pórek, žampiony, paprika, mražená zelenina, škrob

Postup:
Den předem jsem maso nakrájela a promíchala se surovinami na marinádu. Na tři porce bude stačit půl vajíčka, které si připravím tak, že ho rozkvedlám a odliju půlku.

Zeleninu s houbami jsem omyla a pokrájela.

V hodně hluboké pánvi/woku jsem rozpálila ještě trochu oleje a zarestovala na prudkém ohni maso, potom jsem přidala mrkev a houby. 

Podlila trošičkou vody a nechala asi pět minut se zpracovat.

Mezi mícháním jsem si v hrníčku rozkvedlala trošičku škrobu s vodou. 

Do pánve jsem přidala mraženou zeleninovou směs na Čínu a míchala, dokud se mi neroztopila a nezměkla. 

Podle potřeby jsem jídlo dochutila kořením, sojovkou nebo umeoctem. 

Do pánve jsem přilila přibližně dva panáky vody, zamíchala škrob, který jídlo pěkně zcelil a dodal pěknou glazuru. (Moc se mi do toho škrobu nechtělo, ale bez toho to prostě nejde - někdy se prostě nedá nahrazovat, aby byl výsledek kvalitní). Ještě několik málo minut povařila a podávala.

Čína je lahodná s bulgurem, basmati rýží nebo pohankou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat