6. 11. 2016

Slovní spojení, která mě štvou: BEZ CHEMIE

Jsou slovní spojení, která mě štvou. Útočí na mě z rádia, internetu, novin, obalů na potravinách v obchodě a snad ze všech možných míst. Něco, jako Bartošová v době svojí smrti. Není úniku. Uvědomuji si, jak moc se jedná o banality a moje zloba není na svěrací kazajku... Radost taky ale nemám.  Venku je hnusně a všeobecně je znát horší nálada. Rozhodla jsem se před tréningem upustit páru skromným hejtem. Po tréningu buď budu silně unavená nebo se mi bude vylučovat endorfin a to se pak píše hejt o něco hůř.

Slovní spojení, které mě nejvíc štve je BEZ CHEMIE. Mám totiž pocit, že ten, kdo ono sdělení vyplodil mě musí mít za blbce (blbkyni?) Proč?

1) V úvodu do chemie se říká, že chemie je VŠECHNO KOLEM NÁS. Tedy i stéblo trávy s kapkou rosy v panenské přírodě.

2) Nejznámější chemické sloučeniny jsou Sůl (NaCl) a voda (H2O). Dýcháme kyslík. Z médií slyšíme, o CO2.

3) Jedno z nejznámějších slovních spojení je "byla mezi nimi chemie".

Rozumím. Sdělení BEZ CHEMIE mi má být jasná přírodnost nabízeného produktu. Význam chápu. Jenže za moudré ani nepovažuju takovéto proklamování, protože:

1) Žijeme v ČR, kde poctivost a hrdost nepaří mezi národní vlastnosti. Tady se ve velkém tuneluje, staví orloje ve tvaru análního kolíku na náměstí metropolí a švejkovstí nebo obcházení pravidel nabylo na genialitě. Rozepisovat se nemá cenu, už se natočilo hodně seriálů, dokumentů...

2) Ne všechno, co je přírodní musí být nutně zdravější. I jablko u rušné silnice přeci vyrostlo přírodní cestou. Paní Hajšlová v pořadu Fakta a mýty o jídle uvádí, že si některé rostliny mohou tvořit přírodní pesticidy. více zde: http://www.playtvak.cz/jsou-biopotraviny-opravdu-zdravejsi-dw5-/fakta-a-myty-o-jidle.aspx?c=A161005_105114_fakta-a-myty-o-jidle_kuko

3) Zajímavě problematiku popisuje i  Pavel Šich v rozhovoru pro časopis Téma: V "biorežimu" musí mít kráva k dispozici více metrů čtverečních životního prostoru, té z konvenčního chovu stačí zhruba polovina. Ty bio musejí mít výběh,, tak to ošulí tím, že u kravína udělají vyšší betonovou zahrádku, na kterou nahážou podestýlku. Ty parametry vymyslel nějaký úředník, který v životě nepodojil krávu."

4) Už jsem skeptická vůči všemu až moc okatě šťastnému. Jsem vždycky připravená se nechat příjemně překvapit, což se ale většinou nestane.


No a jak bych si teda představovala, že mi má být sdělena ona křišťálová neposkvrněnost? Nemusí.  Hodně napoví jídelní lístek restaurace, složení produktu, reference, konzultace s obsluhou/prodávajícím.

Podle mě je totiž nejlepším rádcem zdravý rozum. Bylinky a ovoce se dají přeci natrhat i během výletů. Vždycky se dá domluvit s se zemědělcem nebo využít služby Bedýnek. Často existuje i někdo, kdo má nadbytek cuket, dýní... Cesty a způsoby jsou, chceme-li. Není nutno ze zákazníků dělat blbce. :-)

Čau vaše
Adéla

Žádné komentáře:

Okomentovat