16. 2. 2017

Čumění do mobilu aneb proč čumím do mobilu já

Postesknout si nad veřejnosti zahleděnou do mobilu se stalo oblíbeným klišé. Čím víc moralista odsoudí/označí sledování internetu za nepochopitelné, tím víc budí dojem sebeosvícenosti. K doladění pocitu internetového nezávisláka je důležité na sociální síť nasdílet něco o tom, že v devadesátých létech byla sociální síť hřiště. Ano, nejlepší místo na nanadávání že pořád všichni čumí na facebooku bývá pro mnohé facebook.

Podle mě to je ale s internetem jako s nožem, ohněm... Záleží na využití. Nožem můžeme připravit skvělé jídlo, zároveň je ale nebezpečnou zbraní. A to, že oheň je dobrý sluha ale špatný pán jsme slyšeli všichni. 

Jaké výhody tedy v internetu vidím?

1. Efektivnější komunikace
Díky internetu můžu  komunikovat s nejbližšími, kteří bydlí 2oo km ode mě. S kamarádkou na služebce na druhém konci světa ale jsem schopná si během dvou minut domluvit odvoz na tréning, běžecký sparing.
Vyhledám telefonní čísla a za pět minut mám obvoláno, co bych zařizovala několik týdnů. 
Internet pomáhá spojit se i lidem, kteří by nebyli schopni se setkat fyzicky. Před časem mi byl vykládán příběh dvou babiček, pro něž nebyla fyzická návštěva možná a tak se po 3o letech spojily přes skype. 

2. Lepší vybavenost
Netvrdím, že to vždycky vychytám, ale díky stránkám jako yr.no, chmi.cz se můžu aspoň přibližně připravit na počasí. Cestou si můžu vygooglit plánované akce v dané lokalitě a je-li potřeba se jim vyhnout.

3. Lepší orientace
Zadám si do mapy lokalitu a jdu. Ano, můžu se zeptat na cestu a často se i poradím. Na druhou stranu ne vždy čekají místní v ulicích před domy, aby mi poradili cestu a jděte za opilým výtržníkem, pasákem, prostitutkou (...) zeptat se, kam máte jít. 

4. Lepší cestování
Dost cestuju. Díky internetu jsem schopná si najít levnější a rychlejší spoj. Popřípadě se zorientovat a dostat co nejrychleji z místa, které nevypadá bezpečně. 

5. Zabavím se
Představa, že si lidé ve vlacích a čekárnách více povídají je sice lákavá, ale ne vždy reálná. Kdo se pohybuje reálně ve veřejném prostoru určitě ví, že je protkán (h)různými existencemi. Před internetem v mobilu jsem si koupila noviny, časopis. Nešla jsem za partičkou bezdomovců s větou: Krásný den pánové, jak se vám dneska daří... 

6. Poslechnu si hudbu

7. Méně zklamání
Nevěřím, že jsem jediná, koho se snažil někdo obalamutit. Nakecat mi nějakou blbost.. Vemu do ruky mobil a mrkneme se. co na to strejda Gůgl... 

8. Ušetřené peníze
Pár minut u internetu a objednám si produkt/službu levněji. 

9. Sebevzdělávání
Ano, občas koukám na dost blbá videa, ale taky se můžu podívat na TedX, přečíst odborný článek, kouknout na dokument... 

10. Seznámení se
Ano!!! Internet nejen lidi rozděluje ale i seznamuje. Petra jsem poznala přes internet ještě v době internetového pravěku někdy před 15 lety. Svého manžela přes internet poznala i kamarádka, další na internetu našla i partnera. Přes Facebook jsem potkala pár sparing partnerů. Přes internet jsem si našla i tu svoji milovanou Krav Magu. 



Je tedy na čase se zamyslet, jestli náhodou nemůže být problém v nás. My jsme ten, kdo kliká, kdo rozhoduje. Zejména pro naši národní mentalitu je brblání a nadávání specifické. Pokud někomu životní styl moralisty brblavého vyhovuje, pak jeho volbu akceptuji. Myslím si, ale, že je škoda nevyužít všech možností, které máme. 

Žádné komentáře:

Okomentovat