Zapečené těstoviny se sýrem

Taky milujete sýry? Pak právě pro vás je dnešní recept ze sešitu s recepty, který jsem zdědila. Stačilo si jen s receptem lehce pohrát a vznikla zdravá krasojízda, která udělá radost všem, co milují léto, těstoviny a sýry a život! :-)






Zapečené těstoviny se sýrem
- vařila jsem jako obvykle od oka, proto je množství surovin orientační. Na sýru bych však nešetřila. Někdy více znamená lépe.

Suroviny na tři porce
210 g těstovin (použila jsem celozrnné špaldové)
100 g kuřecího masa (nejlepší má Léňa z Farma domů, fakt!)
0, 5 konzervy rajčat + čerstvé rajče
2 lžíce zakysané smetany
camembert a sýry podle libosti (použila jsem Nivu, Gran Moravii, Goudu a trochu Mozzarelly)
olivový olej
sůl, pepř (cayneský) a bylinky - ideálně bazalku, sušenou bazalku, oregano a sušené oregáno, fajn bude i tymián, rozmarýn - cokoli jižanského máte doma.


Postup:
Nejprve jsem si vymazala zapékací nádobu a do osolené vody dala vařit těstoviny.
Nakrájela jsem kuřecí maso na kousky a orestovala na olivovém oleji.
V čase restování masa jsem si opláchla prkýnko a nakrájela rajče.
Nakrájené rajče putovalo ke kuřecímu masu spolu s půlkonzervou rajčat. Konzervu jsem vypláchla troškou vody a rajčatovou vodu nalila k omáčce.
Omáčku jsem dochutila bylinkami, solí, česnekem, pepřem a nechala chviličku povařit.
Jakmile byly těstoviny skoro uvařené, vypla jsem je a nechala chvilku odstát.
Na hrubém struhadle jsem ustrouhala sýr kromě camembertu, který byl nakrájen na plátky.
Zapla jsem si troubu na 170°C funkce grill a horkovzduch.
Těstoviny jsem promíchala s hotovou omáčkou a zakysanou smetanou.
Do hrnce jsem vrstvila prvně těstoviny, pak sýr, těstoviny a sýr.
Pak už jen šup do trouby, dokud těstoviny nezezlátnou. :)

A aby se líp vařilo, doporučuju tuhle hudbu a decinku bílého sauvignonu :-)


Komentáře

Oblíbené příspěvky